Sköningar

Det finns vissa människor som sticker ut mer än andra...

 Igår var jag på en fekke i Enskede med Johanna, men dagen blogg kommer inte handla om själva festen utan om människorna... Fast det är människorna som gör festen så, jag pratar kanske om festen på ett sett.

När vi kommer in på festen ser jag mig omkring och hoppades på att vi kommit rätt. Det var typ 30 pers där redan så vi hänger av oss och ser han som har festen så jag blir lättad och går in. Vi går runt i huset och jag ser en kille jag känner igen så vi går dit och pratar. Det ligger en chips påse framför oss... Det finns inte en chans att den får ligga där oöppnad, haha. En till kille sätter sig vid oss och pratar det vissar sig att han känner Oscar från NTI och vips hade vi ett gäng som satt och pratade :P Vilket var tur eftersom början av kvällen ibland kan vara seg men dem här killarna gjorde våran kväll :) tihi.

Lite senare på kvällen sätter sig Jag och Johanna runt bordet i köket där det redan sitter ett gäng med killar. Det börjar med att den ena killen klunkar ett glas vodka och sedan säger:
- Jag hade aldrig gjort det där utan publik. Man vill ju vara han som folk kommer ihåg sedan efter festen, inte han som satt i hörnet och spelade Nitendo.
Han kom då på en historia om en annan fest han hade varit på där det fanns en snubbe som satt och spelade Nitendo, och honom ville man ju inte sitta brevid för då får man ju samma stämpel :P
(den här killen var full med störda historier) Därför kom han på ännu en historia, som jag dock inte kommer att berätta i bloggen, för jag tror att det som gjorde den historian kul var hur den här snubben aldrig lyckades komma till poängen, förens hans kompis kom och tog över slutet.

Sedan när vi satt där runt bordet säger ena killen:
- Du går i Kärrtorp eller hur?
En annan kille säger då:
- Va?, Jag har aldrig sett dig där? vilken årskurs går du i?
Jag :
-Gissa...
Första killen säger med säker röst:
-2:an

Saken med det här samtalet var att jag tyckte mer om första killen eftersom han visste vem jag var. Ingen vill ju vara osynlig. Så om man inte sett en person som gått i sin egna skola 2år, snälla säg inte det är bara pinsamt.

Tack till Johanna som följde med även fast hon var helt körd! =)
image10


//Puss

Dagens blogg låt: Mariah Cary - Touch My Body

Din åsikt

Vad har du på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0