Otrogen

Vart går gränsen för att vara otrogen.
Jag anser att den går vid kyss,
Att kyssa eller strula med någon annan
är för mig inte förklarligt.
Men vill man då veta om ens kille bara har
frågat om en annan tjej ville sova över?
Eller om han smekt hans hand över hennes lår.
Är detta ens acceptabelt? Jag anser inte det,
är det fel att dra gränsen tidigt.
Statistiken säger att över 50% av alla människor
är otrogna. Vad säger det om kärlek, man ska inte
ens kunna tänka på andra när man är kär.
Men vet man på en gång när man är kär?
Eller måste man haft en första kyss.
Att vara kär är att sväva över molnen,
att dö för ett litet sms,
att veta att livet inte blir bättre än så.
Jag anser att man inte ska lära sig av kärlek,
blir man sårad så blir man och man ska inte lära sig
att hålla sig själv instäng.
Då förlorar man kärleken och missar kanske den rätta.
"And so I wounder..."
when do you know it´s the real deal?

Xxx

Din åsikt

Vad har du på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0