Tidningar

  Okay så tidningar :

Jag har hört att många i Sverige bojkottar Expressen då dem överdriver allt dem skriver om och den gången dem tog påhopparens sida vid tunnelbanan. 
Och jag har ju inte varit i Sverige på jätte länge men tror att Stockholm city tidningen var tvugna att lägas ner men den var bra, lika bra som Metro....

Vilket får mig att tänka tillbaka till en gång på gymnasietiden då Alex och kalle kom skuttande dem hade läst City tror jag det var och en insändare hade fått deras intresse...
Haha det var en människa som lyckades skriva en hel insändare om hur mycket han hatade särskrivningar! Ni annar inte vilket liv det här fick i Kalle han höll helt med insändaren....
Men det är ju inte så svårt att lära sig ska förklara lite:

Sjuksköterska- Ett jobb där man tar hand om sjuka.
Sjuk sköterska- En sköterska som är sjuk.

Gladpackad räkmacka- En räkmacka inlindad i gladpack.
Glad Packad räkmacka- En räkmacka som är på glatt humör och har druckit alkohol.

Morgonrockar- En tygbit du lindar runt kroppen på morgonen.
Morgon rockar- Någon gillar morgonen väldigt mycket. 

Kulglass- glass i kulform.
Kul glass- rolig glass

Grillad kycklinglever- grillat kyckling organ.
Grillad kyckling lever - Den grillade kycklingen lever.

Rökfritt- ett ställe där man inte röker.
Rök fritt- Rök hur mycket du vill..

Fundera du ;) 
  • Jag är inte rädd att visa fram fötterna!
  • Jag skriver just nu på min doktors avhandling
  • Jag har bra grund men ingen vidare utbildning.

    Xxxx

Din åsikt

Vad har du på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0