Tiden går

Nu sitter jag inne och kollar ut på regnet, en mygga har fastnat mellan fönstret och myggnät men jag orkar inte bry mig.
Nu har det äntligen börjat komma en massa intressanta människor på jobbet... väntat 6mån på det.
Men jag har börjat reflektera över hur det skulle vara att ha någon i familjen som har schizofreni. Jag kan ju bara gissa men jag tänker att själva grejen är inte att personen har schizofreni, för nu för tiden går vi mot en framtid där inte lila många skäms över psykisk sjukdom. Men det svåra måste vara att förlora någon man känt, för om man blir svårt sjuk med schizofreni så kan hela personen i sig förändras och leva i sina hallucinationer eller vanföreställningar. Att någon personlighets förändrats måste vara otroligt svårt...

Din åsikt

Vad har du på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0